Ty nejsilnější přírodní antioxidanty

I když jsme stále ještě mladí a zdraví, rozhodně neuškodí čas od času zamířit do oblasti zdravé výživy a zaměřit se na to, co by mohlo našemu tělu pomoci. Je sice pravdou, že farmaceutické společnosti dnes nabídnou léky, ale i doplňky stravy na jakékoliv problémy. V redakci však zastáváme názor, že mnohem lepší cestou je příroda. A tak vám přinášíme soupis zajímavých přírodních antioxidantů, které vám pomohou k lepší kondici, lepšímu fungování vašeho těla, ale i k lepšímu pohledu na svět.

Jak vlastně antioxidanty pomáhají?

Ještě před tím, než se zaměříme na konkrétní možnosti, musíme říci, co vlastně antioxidanty jsou a jak vlastně pomáhají. Zde je definice více než jednoduchá. A to z toho důvodu, že se jedná o látky, které chrání naše tělo před celou řadou chemických reakcí. Díky tomu dokážou primárně neutralizovat takzvané volné radikály, které většinu daných problémů způsobují. Díky tomu může i náš organismus fungovat naprosto skvěle a naprosto bezproblémově.

Začínáme u ovoce a zeleniny

Hned první antioxidanty v naší přírodě, které jsou považovány za ty nejlepší, najdeme v oblasti ovoce. Právě to je doporučováno jíst už od útlého věku. A celý náš tím se shodl, že ani u nich doma to nebylo výjimkou. Samozřejmě primárně tělu dodáváme hlavně vitaminy, ale ony antioxidanty jsou také nedílnou součástí. Zapomenout nesmíme ani na to, že řada vitamínů má antioxidační vlastnosti sama o sobě. Příkladem je určitě vitamin C. Pokud čekáte pomeranče a citrony, musíme vás zklamat, jelikož ty nejsilnějším ovocem nejsou. Na samotném vrcholu našeho žebříčku se totiž umístili ostružiny. Máte-li tedy cestu do lesa a chcete prospět vašemu tělu, rozhodně si jich pár nasbírejte. Podobně můžete nasbírat také maliny, jelikož ani ty v tomto směru nezklamou. Vše doplňuje také černý rybíz, nebo granátové jablko.

Ovoce tedy máme zmapováno a tak se musíme zaměřit také na zeleninu. I ta patří mezi produkty přírody, které umí naše tělo dobře vyčistit a zlepšit jeho fungování. Zde oceníme hlavně pozitiva, která nám může přinášet brokolice, stejně jako většina luštěnin, ale i listová zelenina. Známý je ale také česnek. Samozřejmě ideálně ten český, které nejenom výrazněji pomáhá, ale také lépe chutná.

Co dále může pomoci?

Zapomínat ale nesmíme třeba i na různé druhy koření nebo další plodiny, které mají antioxidační vlastnosti. Sem patří oblíbená lékořice, ale také oregano, nebo něco tak obyčejného, jako je kopr. Dáte-li si k obědu koprovou omáčku, chybu neuděláte. Pozitivní plodinou je z hlediska antioxidačních vlastností také máta, lněná semínka, ale i lístky zeleného čaje. A protože ten v naší redakci milujeme všichni, děláme tak pro naše zdraví i velkou službu. Zde však pozor na to, aby lístky nebyly při přípravě spáleny a tedy znehodnoceny. Je totiž třeba dodržet vždy správné teploty, jak vody ze které čaj připravujete, tak i správnou dobu louhování. Jedině tak získáte i z čajových lístků skutečně maximální dávky antioxidantů.