Tvorba webových stránek, jak poznat správnou cenovou nabídku

Tvorba webových stránek, jak poznat správnou cenovou nabídku

Už jste se konečně rozhodli a necháte si udělat nové webové stránky? Dobře jste udělali, webové stránky jsou důležitou prezentací každé firmy. Ptáte se, kolik takové webové stránky stojí? Nejdříve si musíte ujasnit, kolik máte vy volných finančních prostředků. Pojďme si to ukázat na jednoduchém příkladu. Když se vás někdo zeptá, kolik stojí auto? Budete znát přesnou odpověď? Myslím si, že určitě ne. Víte, že auto koupíte i za padesát tisíc, ale stejně tak za pět milionů. To je trochu rozdíl nemyslíte? Stejně tak, když se se zeptáte grafického studia, kolik budou stát vaše webové stránky ještě před tím, než jim pošlete podrobné zadání. Určitě vám neodpoví.

Pro náš případ si to ukážeme na třech autech, “Oktávka”, BMW a Ferrari. Chcete jednoduché webové stránky, nemáte moc peněž a nechcete pomocí webu vydělávat? V tomto případě vám může grafické studio nabídnout nízkonákladové řešení. Nabídne vám levný hosting a další služby. Stránky poskládá jako puzzle za jeden den, doplní akorát vaše logo a barvy. Tímto celá práce končí. Za týden máte webové stránky do 10 tis. Kč a můžete být šťastní. Stránky vypadají hezky, ale dost podobné bude mít váš soused.

Druhá varianta je více propracovaná. Pod BMW spadá největší počet webových stránek. Cena se může pohybovat cca od 50 tis. Kč do cca 150 tis. Kč. Záleží na kvalitě grafického studia. BMW je plně funkční web, udělaný na míru. Propracovaná a hezká grafika, SEO ready. Dobré hostingové a mailové služby. Pokud se rozhodnete pro Ferrari, chystáte se na webu vydělávat peníze nebo dělat opravdu dobrý marketing. Víte, jaké jsou vaše cíle. Dostanete naprosto propracované webové stránky, s individuálním řešení i s e-shopem. Jelikož chystáte to, že na vaše stránky přijde za den velké množství lidí, budete mít opravdu kvalitní hostingové služby a zabezpečení. S Ferrari budete vydělávat, proto myslíte i na online marketing. Tyto stránky jsou na to připravené. Cena se pohybuje od 150 tis. Kč.

Co si vybrat?

Pokud půjdete do normálního grafického studia, určitě vám poradí. Je jasné, že pokud máte malé květinářství nemusíte mít webové stránky za 100 tis. Kč. Bude vám stačit nějaký hezký one page web s kontaktem a pár fotkami. Pro vás bude hlavně stěžejní dostat se na první pozici ve vyhledávání na specifické klíčové slovo např.: “květinářství brno bohunice”.

V České republice je tento obor v “plenkách”, co se týče ceny, v zahraničí už firmy pochopily, že za služby na internetu se platí nemalé peníze, a proto není nic divného, když si grafické studio účtuje za webové stránky i milion korun. Cena, na které grafické studio v zahraničí začíná, je stejná, jako cena na které česká studia končí.

Zvažte své možnosti. Pokud chcete kvalitní a indivuduální řešení, otevřete svá konta. Myslím si, že nebudete litovat a ve finále vám tvorba webových stránek vydělá několikanásobně víc peněz, než kolik jste do nich investovali. Samozřejmě k se musíte pravidelně starat i o online marketing, diký kterému uvidí nové stránky i někdo jiný, než pouze zaměstnanci firmy.

Robotická auta – když auta nepotřebují řidiče

Robotická auta – když auta nepotřebují řidiče

Myslíte si, že automobily dnes musí řídit jenom člověk? Omyl. Jak se ukazuje, robotická auta, tedy auta bez řidičů jsou budoucností, která rozhodně má na našem světě své místo. Vše začalo poměrně nevinně, a to parkovacími asistenty, kteří pro vás najdou potřebné místo a sami zaparkují. Postupem času ale došlo i k tomu, že se začaly vytvářet adaptivní tempomaty, pomocné brzdící systémy, systémy udržení vozu v jednom pruhu a další prvky. A od toho už byl jenom krok k tomu, aby došlo i na auto bez řidiče. A velký pokrok v tomto směru zaznamenala společnost Google, kterou za to všichni v redakci výrazně obdivujeme.

Již od roku 2010

Řada z nás byla překvapena, když jsme zjišťovali informace a dostali jsme informaci, že daná auta rozhodně nejsou věcí posledních měsíců. Už za sebou mají mnohem delší vývoj a v roce 2010 došlo poprvé k tomu, že se stala součástí běžného provozu. Konkrétně potom California je tím místem, kde je můžeme na silnicích potkat. Samozřejmě mluvíme-li o těch, která jsou spojena s již jmenovaným Googlem. Ta považujeme za ty nejdokonalejší.

I když pravdou je, že v době svého vzniku se rozhodně nejednalo o nijak dokonalé modely. Auta se raději vyhýbala železničním přejezdům, stejně jako se raději vyhýbala kruhovým objezdům. Zde si zkrátka jistá nebyla a tak bylo třeba i hodně práce. S tím mimo jiné souvisí i to, že se dané vozy neobešly bez nehod. Vzhledem k počtu najetých kilometrů jich je ale poměrně málo. Zatím celkem 11. Vždy se ale jednalo pouze o drobnost – tedy pomačkané plechy a odřený lak.

2,5 milionu kilometrů bez nehody

Taková tedy byla historie. Současnost je však mnohem zajímavější. A to z toho důvodu, že tyto vozy již mají v posledním období najeto více než 2,5 milionu kilometrů, a to zcela bez nehody. A to vše hlavně díky neustálým inovacím, které využívají celou řadu moderních prvků a systémů. Pokud budeme konkrétní, jsou to třeba propracované senzory, řada videokamer, laserové radary, stejně jako mapové podklady, které využívají hlavně satelitní snímky. Vše dospělo i k tomu, že auta bez řidiče si dokážou všimnout i cyklistů a jejich znamení o změně směru jízdy, nebo že bez problémů přejedou i železniční přejezdy.

Velmi zajímavé na celé možnosti vyslat do provozu auta bez řidiče je to, že s nimi souvisí nejenom velmi drahé povinné ručení, ale je třeba také získat potřebnou licenci – tedy něco, jako je obdoba klasického řidičského oprávnění. A obojí není rozhodně nic levného. Nutno také říci, že Google není jedinou společností, která se testováním svých robotických aut zabývá. Své zástupce má v provozu jal Mercedes, tak i Audi. Je to patrné z informací, které pramení právě z žádostí o vydání potřební licence, bez které se dnes žádný takový automobil neobejde. Přesto se ale není třeba obávat. Než se auto dostane do reálného provozu, je pro něho připravena celá řada testovacích tratí, které mají nasimulovat reálný pohyb po městě. Teprve poté jsou vpuštěni na reálné silnice. A všichni jsme se při psaní článku shodli, že bychom takový vůz chtěli někdy vidět. I když kdo ví, třeba bude brzy běžný.

Alternativní zdroje energie

Alternativní zdroje energie

Pokud se podíváme na ty nejznámější zdroje energie, jsou to určitě elektrárny jaderné, stejně jako uhelné elektrárny. Ty sice patří mezi nejběžnější, ale rozhodně ne jediné možnosti. A jelikož většina z nás je v naší připravena chránit přírodu, bylo jasné, že právě tento článek věnujeme možnostem toho, jaké můžeme využívat alternativní zdroje energie. Především ho tedy budeme směřovat na oblast obnovitelných zdrojů, jelikož ta dnes patří mezi tu, která má budoucnost ve všech ohledech. A na tom jsme se hromadně shodli všichni.

Využívat lze sílu vody, stejně jako větru

Začneme určitě dvěma nejjednoduššími možnostmi, které se v tomto směru nabízejí. První je využití energie větru, kdy budeme využívat větrné elektrárny. Ostatně stačí se podívat k našim východním sousedům a zde jich najdeme více než dost. Bohužel u nás jich je stále pouze pár, i když postupně je jejich počet neustále zvyšován. Jejich princip je velmi jednoduchý. Jde o velké pylony s vrtulí, kterou roztáčí síla větru. Tím, že se daná elektrárna točí, samozřejmě dokáže vytvářet elektrickou energii, která je dodávána do sítě. A to vše jenom díky síle větru, který je logicky zcela zdarma. Dokonalá ukázka toho, jak může alternativní a hlavně čistý zdroj energie fungovat.

Podobně zajímavé jsou ale i elektrárny vodní. U nich jsme se také shodli na tom, že je jich na našich tocích poměrně málo. Na druhou stranu chápeme, že mohou být problémem třeba pro vodní živočichy. Stavba takové elektrárny tak rozhodně naruší jejich prostředí. Princip fungování je přitom také více než jednoduchý. Stačí k tomu jediné, a to potřebný spád vody a turbína, kterou bude voda roztáčet. Vlivem toho dojde k tomu, že bude vytvářena elektřina. Daná elektrárna tak může fungovat nepřetržitě, tedy pokud pomineme situace, kdy je nadměrné sucho, a tedy vody je nedostatek.

Méně známé možnosti – třeba geotermální energie

Zmíněné varianty dnes zná téměř každý. I proto jsme se rozhodli zaměřit se také na takové, které patří mezi ty méně známé. A to v souvislosti s využitím geotermální energie. Pro takovou výrobu elektřiny jsou využívána ta místa, kde je teplotní spád více než 55 stupňů Celsia. V praxi to znamená, že je využívána tepelná energie z nitra naší země. I ta je zcela zdarma a samozřejmě při jejím využití nijak nezatěžujeme přírodu. Takové elektrárny jsou poté k vidění hlavně v oblastech, kde je vyšší sopečná činnost, a jsou k vidění různé gejzíry. Právě páry, která se zde hromadí je poté využíváno k pohonu turbín. Jak tedy asi tušíte, ČR má v tomto směru zatím smůlu.

Další pro ČR zatím neproveditelnou možností je i energie mořských proudů. Jak totiž bylo zjištěno, dnes mají mořské proudy nejenom periodičnost, ale mají stále svůj stejný směr, stejně jako rychlost. A i toho se dá logicky využít, a to proto, aby byla na daných místech vytvořena elektrárna, která jich bude využívat.

Jaké jsou další možnosti?

Zapomínat ale nesmíme ani na několik dalších alternativ, které jsme společně v naší redakci postupně vyjmenovali. Jedná se také o přílivové elektrárny, stejně jako o elektrárny na výrobu energie z biomasy, nebo i tepelná čerpadla. Uvést musíme i sluneční elektrárny, i když s nimi se tuzemský záměr příliš nepovedl.